قله برف انبار قم 1400.9.19

عکس : مجتبی عارفی

گزارش : آتیه

با تشکرویژه ازآقا پاکزاد عزیز

و اما برنامه  قله برف انبار قم ...

برف انبار را هم مدتها بود که زیر نظر داشتیم و قسمت نمی شد...تا اینکه این هفته با توجه به عدم بارندگی بهترین فرصت بود برای دور شدن از آلودگی هوای تهران و صعود یک قله سبک مناسب برای روزهای کوتاه زمستانcool

با فراغ بال و خیالی آسوده ساعت 6 صبح از تهران به راه افتادیم. با یک دور شمسی قمری در حوالی قم surprise بالاخره فردو را یافتیم و ایضا نقطه استارت برنامه را که به برکت سیمرغی شدن برف انبار تقریبا راحت یافت میشود.

مسیر با جاده خاکی شروع میشود و از میان باغهای شخصی می گذرد . باغهایی با درختانی برهنه که به خواب زمستانی فرو رفته اند. اکثریت کوهنوردان این جاده خاکی را حتی الامکان با ماشینهای وطنی و به سختی و مشقت می پیمایند تا مسیر صعود را هر چه کوتاهتر کنند...

ما البته در این مورد استثناییم...cheeky

در ابتدای جاده خاکی ، ماشین را پارک نموده و ساعت 9.15 به راه می افتیم.

در انتهای این جاده خاکی محلی مناسب در کنار تخته سنگی یافتیم برای صبحانه که 20 دقیقه ای طول کشید .

حرکت مجدد  10.25 صبح

مسیر قله مشخص است و خیل مشتاقان از اطراف و اکناف - قزوین و اراک و گرمسار برای صعود حضور داشتند و فرصتی شد برای گپ و گفت و آشنایی heart

با حرکت از داخل دره به روی یال رسیدیم و در ادامه هم مسیر برفی که در بعضی نقاط هم یخ زده بود و احتیاط می طلبید.

بهرحال با توجه به سرعت مناسب گروه و عدم معطلی - ساعت 12.20 به قله رسیدیم که مملو از جمعیت بود...

تا ساعت 13 در پناهگاه بزرگ و جادار قله استراحت کردیم و از دیدار غیر منتظره دوستان قدیمی و مصاحبت لذت بردیمheart

تابلوی قله خلوت نمیشد... ملت ریخته بودند برای عکسهای تکی با هزاران ژست و ادا و اطوار blushfrownsurprise بالاخره با خواهش و تمنا نوبتی گرفتیم و عکسی به یادگار و به سرعت مسیر رفته را بازگشتیم...

ساعت 3 بعدازظهر کنار ماشین بودیم و با صرف ناهار در میانه راه و خرید سوهان سوغاتی به تهران برگشتیم - همراه با خاطراتی شیرین و سیمرغیcheeky