قلل کندر و بارو 1400.7.23

عکس : مجتبی عارفی

گزارش : امیرحسین پاکزاد

با تشکرویژه ازآقا پاکزاد عزیز

روز جمعه به همراه دوستان به طرف کرج - چالوس حرکت کردیم. بعد از میدان امیر کبیر با دیدن تابلوی کندر به سمت راست رفته و به روستا رسیدیم. در اوایل روستا دو راهی هست که راه سمت راست را انتخاب کرده و به انتهای روستا که رسیدیم ماشین را پارک کرده و ساعت 6.30 به راه افتادیم.

دو هفته پیش گروه ما قلل لیچه و لیز را از سمت شمال شرقی ده صعود کرده بودیم. ولی این بار به سمت شمال غرب روستا رفتیم و مسیر رودخانه را پیش گرفتیم. وجود سدهایی در طول مسیر رودخانه نشان از فعالیت آبخیزداری در منطقه میباشد.

بعد از یک ساعت پیمایش به محل تلاقی دو دره رسیدیم. دو سد پشت سر هم در مسیر رودخانه وجود داشت که داخل یکی از آنها آب جمع شده بود.از اینجا به بعد دو مسیر پاکوب و مشخص وجود دارد. یکی مسیر مستقیم که به واریش میرسد و یکی هم سمت چپ که روی یال قرار گرفته و به خط الراس میرسیم.

خوشبختانه آقای منصور عبدالله که از کوهنوردان خوب آن منطقه هستند را دیدیم و در برنامه قبلی قلل لیز لیچه و این برنامه راهنمایی و کمک کردند. از ایشان کمال تشکر را داریم.

بعد از یک ساعت حرکت در سربالایی به جای صاف رسیدیم که به چاشت خوران معروف است و چشمه ای نیز دارد. صبحانه را در آنجا صرف نمودیم و 9/30 به راه افتادیم.

به خط الرأس که رسیدیم به سمت راست رفتیم و ساعت12 به قله اول که تابلوی چشمه شاهی نصب شده بود رسیدیم.روی نقشه گوگل کندر ثبت شده است.

بعد از یک ربع پیمایش به قله دوم بارو رسیدیم. از روی قله کندر قله پورا در سمت چپ و قله پهنه سار در روبرو و امامزاده بی بی زرین قمر در دشت روبرو کاملا مشخص و پیدا بود.

مسیر برگشت را از قله بارو به طرف پایین انتخاب کردیم و نهایتا وارد دره ای شدیم که بسیار صعب العبور بود ولی نهایتا ما را به همان دو راهی و دو سد پشت سر هم که آب پشت آنها جمع شده بود رساند .

بعد از یک ساعت پیمایش در کنار رودخانه ساعت 16.30  به محل پارک ماشین رسیدیم. ناهار را در کنار ماشین خوردیم و به طرف تهران حرکت کردیم.