قله منار 1400.7.2

قله منار  1400.7.2

عکس : مجتبی عارفی

گزارش : محمود غرات

با تشکر ویژه از آقای پاکزاد عزیز...

جمعه ۵ صبح به طرف جاده چالوس حرکت کردیم. بعد از سد امیر کبیر به پل خواب رسیدیم و با دیدن تابلوی روستای مورود در سمت راست جاده وارد آن شدیم. بعد از 5 کیلومتر به روستا رسیدیم. ورودی روستا پست نگهبانی بود و اجازه ورود ماشین به روستا را نمی دادند.ابتدای روستا مکانی را جهت پارک ماشین‌ها اختصاص داده بودند.

ساعت 7 از کنار زمین فوتبال کوچکی که تعدادی آلاچیق هم در آن ساخته بودند شروع به حرکت کردیم. ابتدای مسیر شیب تندی داشت و بعد از یک ساعت پیمایش به خط الراس رسیدیم.

از اینجا به بعد روی خط الراس قرار گرفتیم و به طرف قله حرکت کردیم. در طول مسیر چشمه و آب وجود ندارد. پوشش گیاهی هم به علت فرا رسیدن پاییز به رنگ های زرد و قرمز خود نمایی می کرد. وجود کوه هایی با چین خوردگی های زیبا و روستاهایی در دل کوه مناظر زیبایی را پدید آورده بود.

ساعت 9 صبح در کنار صخره هایی زیبا مشغول خوردن صبحانه شدیم. در ادامه مسیر به 2 گروه کوهنوردی که از کرج و رشت آمده بودند برخورد کردیم .

ساعت 11.50 به قله رسیدیم.

از روی قله منار قلل ناز و کهار ،هفت خوان ، کرچان، کلاش ویا ، ونتار دیده میشد. قله منار از سنگان هم قابل صعود میباشد که دارای مسیر طولانی و کم شیبی است.

پس از نیم ساعت استراحت و گرفتن عکس مجددا روی خط الراس به طرف پایین حرکت کردیم و در پایان بعد از شیب شن اسکی تندی به روستا رسیدیم.

ناهار را هم در آلاچیق کنار زمین فوتبال صرف کردیم. ساعت 4 هم سوار ماشین شده و به تهران برگشتیم.

پس از بررسی ثبت مسیرانجام شده متوجه شدیم نقطه ای که به عنوان قله منار تابلو خورده در واقع قله گلوی ست...