آهار به گلکیله و دریاچه فصلی پشت توچال 99.4.6

لیدر و راهنما : استاد تاجبخش

همنوردان : 5 نفر

عکس و گزارش : مجتبی عارفی

با تشکر ویژه از آقای پاکزاد عزیز...

بنام یگانه خالق هستی

طبق معمول ساعت۵ صبح ازفرهنگسرای بهمن حرکت کرده ودرراه چند نفرازدوستان به گروه ملحق شده وبطرف منطقه اوشان حرکت کردیم ودرساعت  6.30 به روستای آهاررسیدیم وراه امامزاده را درپیش گرفتیم.

درطول مسیرازهوای خنک و تماشای رودخانه پراب وخروشان وهمچنین باغهای پرثمرگیلاس لذت فراوان بردیم وقبل ازساعت ۸ به مرقد شریف امامزاده طاهروزاهد رسیدیم وپس ازصرف صبحانه واستراحتی نیم ساعته ادامه مسیردادیم .

بعد از امامزاده با عبور از دشت سکوت به آبشارزیبای آهاررسیدیم که به لطف خدا دراثربارشهای فراوان سال گذشته بسیارپرآب وباصفا بود.

بعدازاستراحت ونوشیدن وبرداشتن آب خنک ادامه مسیر دادیم. مسیری با شیب تند و پاکوب ضعیفی که در اثر بارشها شسته شده ودربعضی مناطق عملا تبدیل به صعود ازشن اسکی شده بود و بالاخره به پاکوب اصلی رسیدیم. smiley

با ادامه راه بالاخره  درساعت 13 به دشت سرسبزوبرکه زیبای گلکیله رسیدیم که دراطراف ان هنوزتیغه هائی ازبرف زمستان بجامانده بود .

پس ازاستراحت و رفع خستگی نیم ساعته بطرف روستای آهارحرکت کردیم.

این بارقرار شد از پاکوبی که به جاده پشت قلعه دختر وصل میشود طی مسیر کنیم.

درطول راه ، قله های زیادی خودنمائی میکردند ازجمله قله دماوند توچال قزقونچال قلعه دختر . . . که خیلی واضح ومشخص بودند.

این مسیر طولانی هم البته پاکوب باریک و ریزشی بود که بعد از 3 ساعت فرود ما را به جاده خاکی پشت قلعه دختررساند.

با توجه به اینکه چشمه اصلی این جاده آب نداشت مجددا مجبور به ادامه مسیر شدیم و شناخت حاج آقا از منطقه ما را به کنار چشمه ای دیگر در سایه سار درختان  برای استراحت و ناهاری دیر هنگام در ساعت 17.30 راهنمایی کرد.

درانتها پس از برنامه ای 13 ساعته و طی مسیری 25 کیلومتری درساعت 19.30 به روستای آهار و پارکینگ خودرو رسیدیم وشکرگزاری خداوند بزرگ رابه جهت اعطای نعمت صحت وسلامت بجا آوردیم.

و البته جای خالی اقای محمود غرات عزیزکه انشاالله دربرنامه بعدی حضور داشته باشند...