قله جنگلی الیمستان 98.8.17

عکس : مجتبی عارفی

گزارش : امیرحسین پاکزاد

الیمستان، قله امامزاده قاسم جمعه 17 آبان ماه 98

طبق برنامه هر جمعه این بار نوبت جنگل نوردی شده بود. الیمستان واقع در جاده هراز بعد از فرعی بلده حدود 30 کیلومتری آمل واقع شده است.

ساعت 4.30 صبح در نیمه راه سوار بر ون پر سرعت گروه پرسون شدم و بطرف جاده هراز حرکت کردیم.

حدود ده کیلومتر بعد از فرعی بلده تابلوی امامزاده لهاش را دیدیم. وارد جاده ای آسفالته و باریک شدیم. بعد از پانزده دقیقه اوج گرفتن در جاده به امامزاده لهاش رسیدیم. توقفی کوتاه برای برداشتن آب و استفاده از سرویس بهداشتی داشتیم. مجددا به راه افتادیم .

نرسیده به ده الیمستان جایی که همه کوهنوردان و طبیعت گردان پارک کرده بودند، پیاده شدیم، و وارد جنگل شدیم.

در ابتدای مسیر انبوه زباله انباشته شده در اطراف مایه تاسف بود.در میانه راه گروهی 3 نفره که قبلا با حاجی آشنایی داشتند هم با ما همراه شدند.

پاییز با همه زیبایی اش در جنگل عظمت و قشنگی خاصی دارد.هر قسمت جنگل هم زیبایی خاص خود را داشت. بچه‌ها هم مدام دنبال عکاسی و عکس گرفتن بودند.درختان زالزالک و ازگیل و نسترن کوهی فراوان یافت میشد. ازگیل ها هم کوچک ولی خوشمزه بودند.

مسیر پاکوب مشخص همراه با فلشها و علامات رنگی مشخص روی درختان ما را بطرف قله راهنمایی می کرد.

بعد از دو ساعت به دشتی رسیدیم که محل شب مانی گروه های کوهنوردی بود.صبحانه را در آنجا صرف نمودیم البته با ویوی دماوند که با شکوه و عظمت خاصی برافراشته بود.

ساعت10 به سوی قله امامزاده قاسم حرکت کردیم.

جنگل که به پایان می‌رسد مراتع وسیع همراه با چشم اندازهای بسیار زیبا نمایان میشود. نرسیده به قله دو گودال بزرگ ده متری وجود دارد که به روایتی محل برخورد شهاب سنگ میباشد.

ساعت 12.30 همگی به قله امامزاده قاسم با ارتفاع 2510 متر رسیدیم.

یک ساعتی را جهت گرفتن عکس و استراحت سپری کردیم. مصاحبه ای هم یکی از کوهنوردان روی قله با حاجی وآقای عارفی و آقای غرات انجام دادند.

در مسیر برگشت هم نهار را هم در همان محل صبحانه صرف کردیم و ساعت 16.30 همگی سوار ون به طرف تهران حرکت کردیم.