جمشیدیه به توچال 98.4.28

قله توچال 98.4.28

عکس : سید مجتبی عارفی

گزارش : حسین عارفی

ساعت 5 صبح حرکت خودرا از نازی آباد شروع کردیم وبعد از سوارکردن دوستان دربین راه ساعت 45 :5  در پارک جمشیدیه استارت زدیم و پس از گذشتن از ایستگاه یک و دو و دیدن تعداد زیاد کوهنوردان بسیجی و تعداد زیادی کوهنورد چند دقیقه در تپه نور شهدا توقف کردیم که در آنجا عده ای ورزش های باستانی انجام میدادند و سپس درساعت 8 به پناهگاه کلکچال رسیدیم که پرازجمعیت بود و بعد خوردن صبحانه در ساعت20 :8 دوباره حرکت کردیم .

درساعت9.40 صبح در روی گردنه کلکچال بودیم که تعداد زیادی از کوهنوردان در آنجا استراحت می کردند تا به قله کلکچال بروند واز روی گردنه قله توچال و خط الراس لزون دیده می شد.

ازآنجابه طرف دره پیازچال حرکت کردیم و ساعت40 :10در کنار چشمه پیازچال که بسیار سرسبز بود و کوهنوردان بسیاری در آنجا استراحت می کردند وآب برمی داشتند یک ربع استراحت کردیم.

سپس بعد از رد شدن از پیاز چال بطرف لزون شرقی و لزون غربی حرکت و روی خط الراس در پناهگاه سنگ چین شده یاهو 15دقیقه استراحت کردیم وسپس به طرف قله که به خوبی دیده می شد حرکت کردیم وبالاخره در ساعت3 به قله توچال رسیدیم که بسیار شلوغ و پر جمعیت بود وبعد از 40 دقیقه استراحت و عکس انداختن به طرف ایستگاه هفت حرکت کردیم .

اما به دلیل شلوغی شدید تله کابین ایستگاه هفت که حتی برای برداشتن آب نمی توانستیم وارد ایستگاه شویم  به طرف ایستگاه پنج حرکت کردیم وبعد یک ساعت ونیم حرکت در زیر تیغ آفتاب به ایستگاه پنج رسیدیم وبعد از خوردن آب سوار تله کابین شدیم وحدود ساعت 6 ایستگاه یک بودیم و پس از خوردن ناهار به طرف ون حرکت کردیم.