آبشار حقیقت به آبشار تهران 97.9.2

برنامه : آبشار حقیقت -قله وردیج -آبشار تهران 97.9.2

عکس و گزارش : امیرحسین پاکزاد

برنامه- آبشار حقیقت به قله وردیج مسیر برگشت-پارک آبشار تهران

صبح روز جمعه زیر پل گیشا سوارمینی بوس شدم و به طرف کن و جاده امامزاده داوود حرکت کردیم. 6.45 صبح نرسیده به سولقان جلوی آبشار حقیقت پیاده شدیم.

به علت بارندگی های خوب در هفته پیش آبشار پرآب و روان بود. البته پل آزاد راه تهران-شمال تقریبا آبشاررا از دیده ها پنهان می کرد.

به محض پیاده شدن خبرنگار کانال 5 صدا و سیما با بچه‌های گروه و آقای تاج بخش مصاحبه کوتاهی داشتند که ساعت30/ 6 همانروزاز کانال 5 تلویزیون پخش شد.

هوا تقریبا سرد بود و همگی با لباس گرم به راه خود ادامه دادیم. از جلوی تونل شماره 5 مسیر خود را در پاکوب مشخص آغاز کردیم. به یک باغ بزرگ که مملو از درختان میوه ، گردو و خرمالو که مخصوص این فصل هستند رسیدیم. زیبایی برگ درختان در این فصل همه را به تحسین وامیدارد. به چند درختچه سماق برخورد کردیم. من به همراه استاد مقداری از آن را چیدیم.

صبحانه را در محلی دنج و کنار رودخانه و آبشار کوچکی صرف کردیم.  مسیر پر از آبشار های کوچک و زیبا بود.

وارد یک دره شدیم که مسیر تندی داشت. تا نیمه راه که رفتیم به علت شیب زیاد و خشکی مسیر مدام به طرف پایین سر می‌خوردیم. به ناچار برگشتیم و مسیر را عوض کردیم.

با ادامه راه روی خط الراس در ساعت 13 به قله وردیج رسیدیم.در روی قله قلل پهنه سار و واریش مشخص و مشهود بود.

در مسیر برگشت بر روی خط الراس در فرود به بوستان آبشار تهران  باز به یک شیب تند و خشک برخوردیم . به سختی پایین آمدیم و وارد پارک شدیم. ناهار را در  آلاچیق بزرگ شمال پارک صرف کردیم.

به پایین پارک که رسیدیم وارد یک رستوران که فضای بسیار زیبا و دلپذیری داشت شدیم. چای را مهمان استاد بودیم و عکسهایی به یادگار گرفتیم.

قبل از 4 بعدازظهر همگی سوار مینی بوس که در آبشار تهران منتظرمان بود شدیم . برنامه بسیار به موقع تمام شد. هوا هم رو به سردی و بارانی بود.

خدا را شکر که همگی سالم و سرحال روز خوبی را سپری کردیم.