قله کلون بستک 97.4.1

هماهنگی : خانم دکتر گچلو

عکس و گزارش : پیمان عبایی - احسان زمانی

با سلام

در روز جمعه اول تیرماه 97 به همراه همنوردان عزیز ( آقایان استاد تاجبخش - پاکزاد - غرات - زمانی - عارفی - عبایی  و اینجانب احسان زمانی و همچنین سرکار خانم دکتر گچلو قدم درراه صعود به قله کلون بستک یکی از قلل البرز مرکزی گذاردیم.

قله کلون بستک با ارتفاع تقریبی 4200 متر یکی از قلل البرز در کنار پیست اسکی دیزین واقع گردیده و با دید عالی و استثنایی به قلل البرز یکی از زیباترین منظره های کوهستانی را دارا می باشد.

در ابتدای مسیر می توان قلل همجوار از جمله سی چال - سرکچال - توچال - پیرزن - خرسنگ - خلنو و برج را مشاهده کرد.

در میانه مسیر صعود بام ایران دماوند رخ نمون می گردد و قلل ناز و کهار و علم کوه نیز از چشکها نگاه میدزدند.

با صعود به قله آزاد کوه زیبا خودنمایی می کند و همچنین کمانکوه در حال که به شما پشت کرده نگاه شما را نوازش می کند . از راس کوه تقریبن تمامی قلل البرز مرکزی قابل رصد می باشد و این زیبایی و ابهت مادر طبیعت شکرگذاری را دوباره به صعود کنندگان یادآوری می کند.

بعد از سوار شدن همه دوستان به مینی بوس از ساعت 5.30 صبح حرکت ما از جاده قوچک به سمت دیزین آغاز گردید.

در ساعت 7.30 صبح سرویس در پارکینگ پیست اسکی دیزین متوقف شد و به همراه همنوردان عزیز صعود به سمت قله آغازیدن گرفت. پس از طی مسافتی نه چندان زیاد به ایستگاه مخابراتی پای قله نزدیک شدیم و از کنار آن گذر کردیم.

پس از حدود یکساعت و نیم صعود در ساعت 9 صبح به تشخیص استاد تاجبخش در بخشی از دامنه که بادگیر نبود لختی استراحت نمودیم و زمان خوبی برای صرف صبحانه به همراه یاران پیش آمد .

بعد از حدود چهل دقیقه صرف صبحانه ای مختصر دوباره پا به راه صعود گذاشتیم.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که به توصیه خانم دکتر صبحانه باید مختصر و با نوشیدن زیاد مایعات می بود تا مشکلات ناشی از ارتفاع زدگی احتمالی به حداقل برسد.

پس از طی مسیری در حدود 2 ساعت (بعد از صبحانه ) به یاری پروردگار صعود به چکاد کلون بستک در ساعت 11.25 قبل از ظهر میسر گردید. همراهی همنوردان و سرقدم نیک استاد تاجبخش کمترین خستگی ممکن را در بدن انسان باعث می شد.

در مسیر بعضی از دوستان از پوشش گیاهی و گیاهان دارویی موجود دستچین نمودند و به ذکر خاطرات و تجربیات صعودهای دیگر مشغول شدند.

از زمان رسیدن به قله در حدود یکساعت به عملیات هم هوایی گذشت که این زمان مصادف شد با ملاقات گروهی از دیگر دوستان صعود کننده که اکثریت این دوستان از شاگردان استاد تاجبخش بودند.

زمان خوبی بود برای گرفتن چند عکس یادگاری و تناول مقداری میوه و خشکبار( میوه هایی که آقای عارفی به ما لطف کردند حکم دم مسیحایی برای ما داشت )

ساعت 12.20 عملیات هم هوایی خاتمه یافت و گروه فرود را آغاز نمود.

کار فرود به سرعت انجام شد  و در ساعت 14.40 به محل پارک مینی بوس رسیدیم. پس از طی طریق با سرویس در ساعت 16.40 در پارکی در لواسان ناهار را خوردیم و راهی شهر بی روح تهران شدیم.

در پایان از زحمات خانم دکتر گچلو بابت انجام هماهنگی ها و برنامه ریزی این سفر - یاری همه همنوردان و رهبری استاد تاجبخش عزیز سپاس گذاری می نماییم.