ولنجک - قله کماچال 96.11.6

عکس : جواد گلزارپور

گزارش: جواد گلزارپور

به نام خدا

بار دیگر کوله بار را بسته بودیم به عشق کوهستان صبح زود راهی خیابان می شویم.

اینبار هدف قله کماچال بود.

کما چال قله ای نزدیک ایستگاه پنج است که کمترمورد توجه کوهنوردان قرار می گیرد.

طبق معمول گروه از روبروی فرهنگسرا حرکت می کرد و قرار بود من هم ۵:۴۵ زیر پل گیشا به انها بپیوندم و در مسیر هم بقیه گروه به ما ملحق  شده و همه با هم و با نشاط فراوان به سمت هدف حرکت کردیم.

مسیر حرکت از ولنجک بود اما همه ما حدس می زدیم که استاد تاجبخش ما را از مسیر همیشگی  نمی برد ، بعد از حرکت و‌کمی طی مسیر حدس ما به یقین تبدیل شد و ما از مسیر بی راهه اما بسیار زیبا (از کنار ایستگاه چشمه ) به راه ادامه دادیم.

بعد از طی مسیر ، صبحانه را در ایستگاه دو صرف کردیم و به مسیر ادامه دادیم ،

در میانه راه بارش برف هم به آهستگی شروع شد که با اضافه کردن پوشش مناسب حرکت ادامه پیدا کرد...

با سرعت مناسب گروه و بدون معطلی های وقت گیر در ساعت ۱۰:۳۰ موفق به رسیدن به قله شدیم.

جای دوستان خالی هوا بسیار لذتبخش بود ، بارش برف نم نم جریان داشت بعد از گرفتن عکس یادگاری به سرعت با توجه به سردی هوا به سمت ایستگاه ۵ حرکت کردیم ، بعد طی 3۰ دقیقه به ایستگاه ۵ رسیدیم

گروه در نشاط و شادابی تمام بود ، فرصتی فراهم شد که به نرمش به پردازیم و بعد وارد ایستگاه پنج شویم

بعد از صرف نهار و‌ کمی استراحت در ساعت 12.30 حرکت  را به سمت پایین اغاز کردیم ، برف به زیبایی تمام در حال بارش بود ، عکسی به یادگار گرفتیم و فرود را اغاز کردیم

مسیر برگشت کاملا متفاوت و از بیراهه ای دیگرنسبت به رفت انتخاب شده بود

در یک هوای کاملا دلپذیر در حرکت بودیم و هر از گاهی توقفی برای عکس می کردیم و بعد به حرکت ادامه می دادیم ،

در انتهای مسیر کنار یک منبع آب به استراحت پرداختیم و نهایتا بعد از طی مسیر در میانه مسیر معمول ولنجک فرود آمدیم و ساعت 15.40 در مینی بوس بودیم...

یک برنامه جذاب و دلپذیر دیگر به پایان خودش رسیده بود و ما در اندیشه صعود دیگر بودیم .