امامزاده داود- قله سی و سه چم - قله بازارک 96.6.24

عکاس : سرکارخانم دکترگچلو و خانم جمالی
گزارش: مجتبی نوروزی

غایب پای ثابت گروه :جناب آقای کشانیcool

کوه شناسی :خط الراس غرب توچال بعد از گذر از قلل شاه نشین بازارک ولوارک به گردنه عظیم سرلت میرسد.واز آنجا تا قلل سیاه سنگ و منارادامه یافته در جوار روستای مورود در کیلومتر 50 جاده چالوس پایان میابد....

واما خط الراس شرقی توچال بعد از گذر از قلل پیاز چال - سیاه بند -دار اباد - در گردنه قوچک در شرق تهران به پایان میرسد که طول تقریبی آن به 50 کیلو متر میرسد...

مسیر های اصلی قله بازارک

1- مسیر جنوب غرب روستای امامزاده داود -گردنه اشتر گردن-قله سی وسه چم- قله بازارک

2-مسیر غربی روستای رندان -گردنه نودشتک- قله بازارک

3- مسیر شمالی روستای شهرستانک -قله لوارک -گردنه نودشتک -قله بازارک

شرح برنامه صعود

هدف قله بازارک به ارتفاع 3760 متر میباشد که روز جمعه 24-شهریور ماه پس از طی مسیر از میدان دوم شهران به سمت سولقان  واز آنجا به سمت امامزاده داود  رهسپار شدیم.و پس ازپارک ماشین آماده کردن کوله ها به سمت امامزاده ودر نهایت در ساعت 7 صبح استارت به سمت هدف زده شد.

ابتدا از دره بالای امامزاده بالا رفته و کم کم مسیر را به سمت راست امامزاده متمایل شدیم واز مسیر زیکزاک مانند  ودر نهایت از مسیر جاده ناصرالدین شاهی رو به بالا رفتیم..تا به گردنه اشتر گردن برسیم..

در طول مسیر تا گردنه دوستان عکس گرفتند..به یاد بود این روز فرحبخش ساعت 9 مختصر صبحانه صرف شد ..در کنار چشمه آبی زلال  ودر نهایت ساعت 11 به اشتر گردن پس از استراحتی کوتاه به سمت چپ  و رو به سی وسه چم  طی طریق نمودیم...

که در طول مسیر با اوای خوش دوست عزیزمان اقای غرات همراه بودیم...واشعار زیبایی از حافظ بهره بردیم. وهمراه بودیم با یوهوهای خانم دکتر که همگی را به وجد میاورد...

و درنهایت پس از عبور از گردنه بازارک وحرکت بر روی خط الراس بازارک به قله سی و سه چم و سپس به سمت قله بازارک راهی شدیم که در مسیر تخته سنگ های زیادی در زیر پایمان قرار داشت که این حرکت را قدری دشوار میکرد.

نهایتا ساعت 13 پس از طی سی و سه چم به قله بازارک رسیدیم که همراه با دعا ونیایش حاج اقا بود ...

به مدت یک ساعت استراحت در قله وزیر آفتاب تمدد اعصاب ...با توان مضاعف  فرود را اغاز نمودیم...

ساعت 14 فرود را آغازکردیم واز سی و سه چم به صورت شن اسکی فرود شروع شد . این مسیر نیم ساعت کمتر از مسیر صعود صبح بود . ساعت 16 در منطقه ای زیبا درکنارچشمه ای با صفا به استراحت وصرف ناهار گذشت .

ساعت 17 فرود مجدد به سمت امامزاده شروع گردید ودر ساعت 18 در امامزاده بودیم گروه استراحت وچای صرف شد ..خانم جمالی هم از فرصت استفاده کردند زیارت ونمازی بجا اوردند که انشاا....قبول باشد...

ساعت 19 در پارکینگ سوار ماشین به سمت تهران حرکت کردیم. واین بود پایان یک روز زیبا وفرحبخش در کنار دوستان پای ثابت گروه پرسون وافتخاری بود برای ما کم حضوران...