ارتفاعات ده ترکمن 93.10.5

سفره ی سبز فلك را دیده ایم
این طبیعت ركنی از اركان اوست
همنوا با ساز او ما را نكوست

سلام ،،یه روز جمعه دیگه و یه برنامه دیگه ،،،به دلیل آلودگی هوا  تصمیم بر این شد از منطقه سرخه حصار  دیدن کنیم،،،
برنامه راس ساعت ۶ شروع شد و دم در فر هنگسرا سوار ماشین  شدیم و تو راه آقا مجتبی هم  با برادر و دوستش به ما پیوستن ، جلوی در منطقه سرخه حصار پیاده شدیم و چند دقیقه ای صرف  آماده سازی بچه ها شد .

تو جاده آسفالت شروع کردیم به پیاده روی.با گذر از مغازه های ابتدا جاده زدیم تو جاده خاکی ،پس از چند دقیقه مراسم معارفه برگزار شد ،تو سکوت  بی نظیر طبیعت  دوباره به راه افتادیم ،خدا رو شکر هوا  خیلی خوب بود ….

جای پای حیوانات روی زمین  به وفور دیده میشد  وحاجی هم  اشاره میکرد واسه چه حیوانی هست که خودش خیلی آموزنده بود.بالاخره بعد از یکساعت و 30 دقیقه پیاده روی حاجی دستور توقف را صادر کرد .تو یه ویلا مخروبه ،بساط اتیش برپا شد .در کوهنوردی چایی حکم طلا داره وهمه سعی کنن همراه داشته باشن…..بچه هایی که بودن میدونن واسه چی میگم .blush

بعد از نیم ساعت دوباره به راه افتادیم،به سمت ده ترکمن جهت گیری کردیم  ،در میون راه دیدن گله های کل و قوچ  که داشتن ازادانه  چرا میکردن واقعا زیبا بود و همه سعی میکردن از همچین منظره ای عکس بگیرن  ،

کم کم  آثار ده ترکمن دیده شد .ویلاهایی که معلوم بود تازه تخریب شده بودن و روستا که انگار هیچ ساکنی نداره  . با ارتفاع گرفتن به سمت قله ترکمن  دماوند  وتمام قلل اصلی  شمال تهران به طور با شکوهی  به صف شده بودند ،بازار عکس یادگاری هم با دماوند هم داغ داغ.

با نزدیک شدن به قله  ترکمن ،حصار کشی اطراف قله دیده شد ،در  امتداد حصار به  حرکت ادامه دادیم .بعد از چند دقیقه استراحت دوباره راهی شدیم...

در کنار چشمه ای  که ظاهرا خشک هم شده بود ساعت 13.35 کنار یک ابشخور حیوانات   برای ناهار   نشستیم و در سکوت کامل در زیر گرمای لذت بخش آفتاب   زمستان  صرف ناهار بعد از یه پیاده روی سنگین واقعا خستگی رو از  تن بیرون کرد ،

با یه استراحت طولانی دو باره راه افتادیم ،هوا کم کم رو به سردی میرفت  اما  زیبایی طبیعت ودیدن گله حیوانات  گرمابخش برنامه بود . گرفتن عکس یادگاری  کنار درختی که  از دل سنگ سر بیرون آورده بود  ،عبور از نیزار های زیبا ،عبور از کنار لانه حیوانات  ،عبور از کنار قنات های قدیمی همه وهمه جزو نکات  خاطره انگیز این برنامه بود .
کم کم آثار زندگی شهری دیده میشد و تاکید حاجی بر رعایت نظم برای  آموختن کسانی که مارو میبینن، خلاصه ساعت 17 رسیدیم نقطه اول مسیر یعنی جلوی در سرخه حصار.. آقای حقیقی با کمی تاخیر رسیدن و سوار شدن  ماشین پایان بخش یه روز زیبا بود تو دل طبیعت بکر