آبشار تهران به آبشار حقیقت 93.8.23

عکاس : مجتبی حاتمی

همنوردان : 7 نفر

گزارش : همت قلی زاده

...هرکس برای کوه رفتنش دلیلی دارد!

هرکس برای کوه رفتنش دلیلی دارد!

من کوهنوردی را دوست دارم زیرا

یک بار استقامتم را می آزمایم و بار دیگر ضعفم را

با هماهنگی قبلی پس از حرکت در ساعت   5.40 صبح از مقابل درب شرقی فرهنگسرا بهمن ، در ساعت 6 و 20 صبح با انتخاب مسیر آبشار تهران پس از گذر از محوطه زیبای آن به سمت قله وردیج حرکت نمودیم.

در امتداد حرکتمان هر از چند گاهی به چشم انداز زیبای دریاچه خلیج فارس نگاهی می انداختیم.به گفته یکی از همراهان اندازه اصلی نقشه دریاچه، تا ورزشگاه آزادی بوده که از چشم انداز ارتفاعات با در نظر گرفتن جغرافیای طبیعی می شد براین گفته صحه گذاشت .ظاهر امر با معطل ماندن اجرای آن زمینهای اطراف ضمیمه شهر شد.

مسیر کوهنوردی امروز ما تقریبا شلوغ که به چند دلیل مورد استقبال شهروندان کوهنورد و عاشق طبیعت از هر جنس و سنی قرار گرفت :

1-شکل گرفتن شهرکهای جدید واقع در غرب تهران.

2-آلودگی کمتر این ناحیه در قیاس با قسمت مرکزی شهر و ارتفاعات مشرف به آن است.(امان ازاین آلودگی و صد امان از سازمان محیط زیست)

3-دریاچه زیبای خلیج فارس،آبشار مصنوعی تهران و پارک جنگلی لتمان با جاذبه های منحصر به فرد شهری.

.... پس از رسیدن به قله لتمان و با امتداد در مسیر یال غربی که در قسمتی پوشیده از اولین برف پاییزی بود ساعت 8 و 20 جهت صرف صبحانه توقف 30 دقیقه ای داشتیم.

به مسیر یال غربی ادامه دادیم تا به قله وردیج رسیدیم. (حدود ارتفاع 2800متر) ساعت 10.30 صبح

آهنگ حرکت وا میداشت ادامه وقت امروز را به دور از هیاهو و آلودگی نفس گیر شهر در دل کوهستان سپری نماییم.

مسافتی زیادی بر روی خط الراس طی کردیم شاید بیشتر از فشاری معادل ارتفاع 3500 متر، گاهی فراز و گاهی فرود تا به نزدیکی ده وردیج با حوضچه های لبریز و یخ بسته از آب بارندگی اخیر رسیدیم.

و کمی استراحت در کنار باغهایی زیبا با برگ های رنگارنگ مختص پاییز.

در ادامه حرکت به سمت 18 بهشت و فرود از مسیر شن اسکی که هیجان انگیز ترین قسمت برنامه ماست به دره ای که برخلاف 2 ماه پیش خشک نبود و آب زلالی که می شد با اطمینان از بالادست خالی از حیات بشری جرعه ای نوشید.

ساعت 13 وتوقف  1 ساعته جهت صرف نهار و چرت کوتاه در کنار آتش و فرمت کلیه کسالتهای زندگی شهری.

حسن ختام برنامه امروز روح انگیز ما:

طی مسیر در کنار جریان آب دره 18 بهشت و باغهای رنگارنگ،

عکس یادگاری در کنار آبشار حقیقت ،

پر کردن باطری ها از آب چشمه ،

گذر از مسیر مال رو و آغول گوسفندها تا رسیدن به ارتفاعات مشرف به جاده امامزاده داود و تونلهای اتوبان خبرساز تهران شمال،

و فرود تا جاده کن سولقان کنار مینی بوس حاج آقا حقیقی در ساعت 16

روزی مفید و خاطره انگیز با هدایت استاد ارزشمند، حاج آقا تاجبخش، حق یارش.