آبشارتهران – قله وردیج 93.1.22

سرپرست : محمد شجاع

عکاس : بهروز حبیب زاده

گزارش : آتیه

یه مسیر نعل اسبی روی ارتفاعات شمال غرب تهران...

بالاخره تعطیلات طاقت فرسای عیدsurprise تمام شد و حالا باز هم سال از نووووووو....کوه از نو cheeky

جمعه 22 فروردین

حدود 7 صبح آبشار تهران بودیم...جمعی 12 نفره...آقا حقیقی راننده را فرستادیم منزل که بعدازظهر بیاید دنبالمان...کجا ؟؟؟ جاده کن سولقان- آبشار حقیقت...یا خدا !blush  امروز یه دور شمسی قمری روی ارتفاعات شمال غرب تهران داریمindecision

از محوطه زیبای پارک گذشتیم... پله ها را بالا می رفتیم و منتظر دیدن آبشار بودیم که متاسفانه خبری نبود...ظاهرا ما سحرخیزتر از آبشار بوده ایم و آبشار چند ساعت دیگر به راه می افتد!blush

آبشار مصنوعی تهران که در ارتفاعات شمالی منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع گردیده در سال 90 راه  اندازی شده است و یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده تهران به شمار می رود..

این پروژه با هدف بالا بردن سرانه فضای سبز و همچنین جذب گردشگر در ارتفاعات شمال غربی پارک جنگلی لتمال کن احداث گردیده است که شامل دو فاز ساخت و در مجموع ۲۰۰ هکتار مساحت میباشد.

آبشار تهران شامل باغ راه هایی در دل کوهستان میباشد که با استفاده از مصالح طبیعی سنگ و چوب ساخته شده و طرّاحی شیب پیاده راه های آن به گونه ای است که حتی کودکان و سالمندان نیز تا بالاترین ارتفاع می توانند به کوه پیمایی بپردازند.

این آبشار با الهام از باغ های سنتی ایرانی به صورت طبقه طبقه ساخته شده است که هر طبقه شامل فضای سبز، آلاچیق و برکه ای متفاوت از طبقه دیگر میباشد. در ساخت این آبشار از مصالحی استفاده شده است که با طبیعت همخوانی دارند. آبشار مصنوعی نیز در بالاترین ارتفاع مجموعه قرار دارد.

امکانات

• باغ گل با مساحت ۲ هکتار
  • مسیر کالسکه سواری
  • سالن آمفی تئاتر

گونه های گیاهی این بوستان شامل چنار، بیدمجنون، تبریزی ، سرو نقره ای، اقاقیا و .... می باشد

آدرس پارک آبشار تهران: بزرگراه همت غرب، بعد از آزادگان، خروجی آبشار تهران

آره داشتم می گفتم...آبشار راه نیفتاده بود ولی در عوض ویو زیبای دریاچه خلیج فارس دائما همراهمان بود...گاهی در چپ و گاه در راست و بیشتر پشت سرمان.

دریاچه شهدای خلیج فارس در شمـالغـرب شهـر تهـران و شمـال پارك جنگلی چیتگر قرار گرفتهاست. آب رودخانه کن پس از عبور از یک بند انحرافی و سازه رسوبگیر، وارد این دریاچه 140 هکتاری می شود.

دریاچه شهدای خلیج فارس و متعلقات آن شامل اماکن مذهبی، تفریحی و تفرجگاهی است که در دو مرحله اجراشده و مورد بهرهبرداری قرارمیگیرد.

هدف اصلی از ساخت دریاچه شهدای خلیج فارس، ایجاد یک منطقه گردشگری، تفریحی و تفرجگاهی است که علاوه براین، امکان بهرهبرداری بهینه از منابع آبی موجود در محدوده طرح و تلطیف هوای بخشی از شهر تهران را تأمینمیکند.

روی یال که رسیدیم شیب تند یال خودی نشان داد...خوشبختانه دوستان همه  آماده اند و معلوم است که تعطیلات به بخور و بخواب نگذشتهcool

8.10 صبح صبحانه ای نیم ساعته را در پناه دیواره ای ایمن از باد ترتیب دادیم و دوباره روی یال به راه افتادیم

و تهران همچنان آلوده...

قبل از رسیدن به خط الراس اصلی 2 دقیقه استراحت داشتیم  و با رسیدن به خط الراس، حرکت را در جهت غرب ادامه دادیم...

با طی فراز و نشیبهای نفس گیر مسیر و در حالی که باد تندی هم می وزید با سرعت عالی گروه در ساعت 10.50 صبح به قله رسیدیم

روی قله عکس یادگاری بود و دیدار از قله های اطراف ، واریش ها و پهنه حصار و چشمه شاهی...

و بلافاصله ادامه مسیر...فرود... و حالا حرکت در جهت شمال...روستای وردیج در ته دره نمایان است...ادامه راه  روی خط الراس به سمت شرق با فراز و نشیبهای لذت بخش ... و همچنان تندبادی می وزد شدیددددددد...

ساعت 12.35 در انتهای این خط الراس نعلی شکل ، دیداری از روستای کشار در ته دره  و  شن اسکی جانانه ای  به طرف دره واریش انتظارمان را می کشید که ما را کنار رودخانه رسانید

12.50 در کنار رودخانه بساط ناهار بود و استراحت و درد دل های دوستانه که تا 14.10 به درازا کشید

بعد از ناهارهم دره واریش را بازی کنان آمدیم تا آبشار حقیقت...

آخرین خاطره این برنامه را در دهانه تونل آزادراه تهران – شمال به تصویر کشیدیم

و بالاخره 16.30 ...مینی بوس آقا حقیقی ...همراه با بستنی ، جریمه تاخیر صبح آقای سرپرست...