قله تالون 1400.3.7

لیدر و راهنما : استاد تاجبخش

همنوردان : 5 نفر

عکس و گزارش : مجتبی عارفی

با تشکرویژه ازآقا پاکزاد عزیز...

حرکت ازنازی آباد ساعت ۶ صبح

مسیر حرکت جاده امامزاده داوود ع

کیلومتر۵ بعدازروستای رندان

روستای تالون

اول دوراهی مسیرسمت راست بطرف آبشاروتونل قدیمی

درساعت ۷/۳۰ مسیرکوهنوردی را ازسمت چپ آبشارشروع کردیم. جاده خاکی را ترک کرده و دامنه سمت راست را که پاکوب ضعیفی داشت ادامه دادیم.  درراه گیاه ریواس بابرگهای سبزوپهن به وفوردیده میشد که متاسفانه اززمان چیدن آن گذشته بود درساعت ۹ منطقه ای‌ مناسب و باصفا رابرای صرف صبحانه انتخاب کردیم ودرساعت ۹/۲۰ دقیقه مسیرصعود را ادامه دادیم .

پس ازگذرازشیبی سخت ریزشی و  بدون پاکوب به مسیر یال اصلی رسیدیم و با ادامه راه درساعت 11.20  دقیقه به قله زیبا ومرتفع تالون به ارتفاع۳۳۰۰ متررسیدیم که چشم اندازی بسیارزیبا ازکوههای اطراف راترسیم میکرد.

بعدازنیم ساعت استراحت وبرداشتن چندعکس مسیرفرود را به گونه ای متفاوت درپیش گرفتیم ودرساعت 14 به منطقه آبشارتالون رسیدیم ودرساعت 14.15 به منطقه پارک اتومبیل رسیدیم واینچنین صعودی دیگر رابپایان رساندیم وخداوند بزرگ رابشکرانه اعطای نعمت سلامتی ستودیم .