قله شاه نشین 98.6.8
تاریخ : يكشنبه 31 شهريور 1398 - 05:45

قله شاه نشین  98.6.8

عکس و گزارش : حسین عارفی

ساعت 5 صبح ازنازی آباد راه افتاده و پس ازآن در ساعت 7 صبح حرکت خود را از امام زاده داوود شروع کردیم .

بعد از یک ساعت ونیم حرکت دردره و گاه درجاده زیبای ناصرالدین شاهی در ساعت هشت ونیم برای صبحانه توقف کردیم ودر ساعت 9 به طرف اشترگردن حرکت کردیم.

پس از آب برداشتن از چشمه مسیر حرکت را ادامه دادیم و ساعت 10.15 به اشترگردن رسیدیم. از روی این گردنه قله پلنگ چال در یکطرف و مسیر حرکتمان هم به خوبی دیده می شد.

ازآنجا به طرف گردنه ی بازارک حرکت کردیم و در ساعت یازده و ربع روی گردنه بودیم و قله ی بازارک به خوبی دیده می شد .

بعد ازیک ربع استراحت  به طرف قله شاه نشین حرکت کردیم .

در طول مسیر قله های اطراف- قزقونچال و توچال دیده می شدند .

بالاخره با حرکت روی خط الراس که با تابلو علامت گذاری شده بود در ساعت 13.10 به قله  شاه نشین رسیدیم .

شاه نشین نام قله‌ای است بر روی خط الراس سراسری توچال، شاه نشین در غرب قله توچال قرار گرفته و از ایستگاه ۷ تله کابین توچال هم قابل دسترسی است.

کمی جلوتر از قله نیم ساعت استراحت کردیم و 14.45 به ایستگاه هفت رسیدیم که از شلوغی آنجا بسیار تعجب کرده بودیم تعداد زیادی از خانواده ها و افراد غیر کوهنورد در ایستگاه هفت برای پیک نیک آمده بودند .

پس ازنیم ساعت در صف ایستادن سوار تله شدیم و به ایستگاه پنج رسیدیم.

ناهار خوردیم و با توجه به شلوغی بیش از حد صف تله کابین تصمیم به فرود از دره اوسون گرفتیم.

پس ساعت 17 از ایستگاه 5 بطرف دره ی اوسون و دربند حرکت کردیم و در ساعت 19.30 به میدان دربند رسیدیم.

ثبت مسیر در دو مرحله انجام شده است...