دربند به ایستگاه 5 ولنجک 97.11.5

برنامه :  دربند به ایستگاه 5 ولنجک 97.11.5

عکس و گزارش : رسول بهزادیان

جمعه ۹۷۱۱۰۵ دربند به ایستگاه ۵

با هماهنگی قبلی ساعت ۶.۴۵ گروه حرکت از ایستگاه امداد و نجات دربند را شروع و از سمت چپ خیابان در خیابان کوهسار ادامه دادیم. ساعت ۶.۵۲ در جاده امام زاده ابراهیم و روستای پس قلعه و سپس در مسیر مارپیچ و دالان صخره ای راه پیمودیم.

ساعت ۷.۰۶ به روستای گردشگری پس قلعه رسیده و ساعت ۷.۱۰ در محل دوراهی امامزاده مسیر سمت راست را درپیش گرفته و از پل عبور نمودیم. دور نمای زیبای دیواره ستبر کوهستان روبروی ما و آواز جریان آب دره گروه را به وجد می آورد.

ساعت ۷.۲۲ تابلو دوراهی بند یخچال رویت و روبروی پلاک ۷۳ مسیر سمت چپ را پی گرفتیم. در این حال خانواده سگهای مقیم در محل با نگاه معنی دار خود عبور گروه را زیر نظر داشتند. پس از عبور از سفره خانه پاتوق و رستوران جویبار در محل تابلو گذر آبشار به سمت چپ تغییر مسیر داده و ساعت ۷.۳۷ متوجه آبشار سوتک شدیم که از ورای درختان به ما خوشامد می گفت و ما هم با یوهو دوم از او تشکر نمودیم.

ساعت ۸ به هتل اوسون رسیده و به صرف صبحانه مشغول شديم.

ساعت ۸.۴۶ ادامه مسیر با پوشش برف و یخ داشتیم. ساعت ۹ از سمت چپ باغ زرتشتیان عبور و به سمت چپ پیش رفتیم. ادامه راه برف بود و ویخ بود زیبایی آواز آب و انعکاس یوهوی سوم بود و دیگر هیچ.

ساعت ۱۰ قله کلک چال چشمک زنان در مسیر دید گروه قرار گرفت. ساعت ۱۰.۰۵ قبل از دو راهی اوسون -شیرپلا به سمت چپ تغییر داده و مسیر با شیب زیاد را پی گرفتیم.

ساعت ۱۰.۳۰ روی گردنه سمت چپ، نمای سرتاپا سفید قله کماچال را که لبخند بر لب زیر تابش آفتاب از هوای مطبوع لذت می برد رویت نمودیم. بعد از چند دقیقه در مسیر سمت چپ و در امتداد دره ادامه داده از عرض دره عبور نمودیم، سربالایی با شیب تند و پوشیده از برف یکدست را طی و روی گردنه تابلوی شماره ۷۹ اسپید کمر را مشاهده و به سمت غرب ادامه دادیم.

ساعت ۱۱.۱۰ به ایستگاه ۵ رسیدیم و مقداری استراحت نموده و ساعت ۱۱.۳۵ به سمت جنوب غرب راه بازگشت را پیش گرفتیم .

رویه کوهها پوشیده از برف منظره پر هیبتی را یه نمایش گذاشته بود،.پس از دقایقی باد شروع به وزیدن کرد و هر چه لباس داشتیم پوشیدیم تا از ضربات شلاق وار باد سرد در امان باشیم .در طول مسیر وزش باد با شدت و ضعف ادامه داشت.

ساعت ۱۳.۲۰ به ایستگاه ۲ رسیده به صرف نهار مشغول و ساعت ۱۴.۱۰ حرکت از سر گرفتیم . در انتهای مسیر میان بر زده با شن اسکي مفرح و هیجان انگیز ادامه داده وساعت ۱۴.۳۰ به ایستگاه تله سی یژ رسیده از سمت چپ ادامه‌ دادیم.

ساعت ۱۴.۵۵ ایستگاه ۱ توچال رسیده و در مسیر جاده سلامت ادامه دادیم و نهایتا ساعت ۱۵.۳۰ با بدرقه کوهستان دوست داشتنی سوار بر پرایدو در هیاهوی شهر ناپدید شدیم.