دره حصارک 97.10.7

سرپرست : امیرحسین پاکزاد

عکس و گزارش : رسول بهزادیان

جمعه ۹۷۱۰۰۷ دره حصارک

برنامه امروز را ساعت ۷ از حصارک -پارک کوهسارشروع و در امتداد دره پارک کوهسار و خط القعر آن ادامه داده و سپس جاده خاکی سمت چپ را در پیش گرفتیم .

ساعت ۷.۵۰ به فنس محدوده موتور سواری رسیده و از سمت راست آن ادامه دادیم و در این حال قله بند عیش با رگه های زیبا و برف روی آن از دور خودنمایی می کرد .

پس از ثبت حضورهمچنان به سوی دامان بند عیش پیش رفتیم .

ساعت ۸.۲۰ در دامنه سمت چپ مسیر، باقیمانده برف مربوط به بارش قبلی نمایان گردید. ساعت ۸.۳۵ بارش برف آغاز شد و ما در میان ذرات سپید و پر مانند برف ادامه دادیم .

ساعت ۹ در باغ شخصی توقف و زیر یک سایبان با سقف شیروانی نشستیم و به صرف صبحانه مشغول شدیم و در آن حال سگ نگهبان باغ با پارس کردن متوالی مدام نارضایتی خود را از حضور ما اعلام می داشت که با تعارف چند تکه نان اعتمادش جلب وقدری آرام شد .

صرف صبانه و تماشای بارش برف در اطراف سایبان هیجان انگیز بود و در این حال پیوسته لیوانهای خود را از چایی درون فلاکسها پر و سر می کشیدیم .

ساعت ۹.۳۰ حرکت از سرگرفته ودر داخل دره پیش رفتیم ،ساعت ۹.۵۵ به سمت راست تغییر جهت داده و درمسیر کاملا پوشیده از برف ادامه دادیم.

ساعت ۱۰.۲۰ به گردنه زیر قله رسیده و به سمت شرق تغییر مسیر داده و سرازیر شدیم.

ساعت ۱۰.۳۵ کنار یک چشمه توقف و خودمان را مجاور آتش دوستان کوهنورد گرم نموده و ساعت ۱۱ به طرف جنوب شرقی ادامه دادیم و در ادامه در امتداد دره حصارک به سمت جنوب راه پیمودیم.

زمزمه جریان آب دره و زیبایی های دیواره های سنگی اطراف مسیر هر بیننده ای را به وجد می آورد.

ساعت ۱۲.۳۰ به محوطه دانشگاه علوم تحقیقات وارد شده و به صرف نهار و استراحت مشغول شدیم .

ساعت ۱۳.۳۰ از کوره راه سمت غرب دانشگاه و به سمت جنوب ادامه دادیم ، در امتداد خطوط برق فشار قوی راه پیموده و از زیر خطوط عبور نمودیم و از عرض دره خلاف جهت به سمت بالا ادامه داده و جاده خاکی بالادست مخازن نفت را پی گرفتیم .

سرانجام ساعت ۱۴.۲۵ به مبدا صعود -پارک کوهسار رسیدیم ، همانجا که ماشین مینی بوس بی صبرانه انتظار می کشید تا داستان برنامه به یاد ماندنی امروز را با ما مرور نماید .