آبشارهای دره ایگل 97.3.11

برنامه : آبشارهای دره ایگل 97.3.11

سرپرست : امیرحسین پاکزاد

عکس و گزارش : رسول بهزادیان

در مسیر آبشار های ایگل...

روزهای گذشته تهران شاهد بارش‌های خوبی بود بنابراین تصمیم بر آن شد امروز به تماشای آبشارهای ایگل بگذرانیم، هماهنگی قبلی انجام شد و ساعت ۵.۲۰ شروع به سوار نمودن همنوردان در مسیر های مختلف نموده و پس‌از گذشتن از گردنه قوچک و حرکت بطرف اوشان به روستای ایگل رسیده و ساعت ۷.۱۰ از  خودرو پیاده شده، از کوچه های ایگل گذشته و به محدود باغها رسیدیم.

طراوت و سرسبزی محیط بی نهایت مسحور کننده بود و آوای دلنواز رودخانه روح انسان را نوازش میداد در مسیر بی تردید می‌بایست حضور خود را در این محیط پر طراوت ثبت می نمودیم.

در ادامه به مسیر پر شیب رسیده در حاشیه باغها و مشرف به رودخانه ادامه دادیم و پس از طی مسافتی با پوشش گیاهی کوتاه رسیده وبه سمت چپ متمایل شدیم و در شیب ادامه دادیم و در ساعت ۸.۲۵ راه خود را به سمت ساختمانی که بعد متوجه شدیم مالک آن مرحوم جعفر آقا بیک ایگلی بوده تغییرداده و برای صرف صبحانه توقف نمودیم. ساختمان مشرف به باغ ایشان و محیطی بسیار با مصفا است.

پس از صرف صبحانه در این محیط رویایی در ساعت ۹ به مسیر اصلی بازگشته و در شیب ادامه دادیم .در ادامه مسیر نم‌نم بارون شروع شد واعضای گروه ملبس به پوشش محافظ در برابر آب شده و ادامه دادیم.

تنوع پوشش گیاهی مسیر، برنامه را برای همنوردان بسیار خاطره انگیز می نمود. همینطور که پیش می رفتیم آبشار ها یکی پس از دیگری خود را به صورت رگه های سفید به ما نشان می دادند.

درساعت ۱۰.۴۵ با شدت یافتن بارش و بروز صاعقه گروه به ناچار عزم بازگشت نمود و دراین وضعیت سعی بر این بود عکسهای زیبایی با آبشارها و سایر مناظر زیبا گرفته شود.

در ساعت ۱۲ حرکت را مجددا به سمت ساختمان مرحوم جعفر آقا بیگ ایگلی تغییر داده و در آنجا برادر ایشان را ملاقات نمودیم، ایشان با خوشرویی از ما استقبال نموده و در دونوبت چای مهیا نمود که با توجه به مسیر زیادی که طی کرده بودیم و ماندن زیر باران نوشیدن آن چایی واقعا لذت بخش و آرامش دهنده بود.

بعد از ناهار درساعت ۱۳ با توجه به کاهش شدت بارش تصمیم به ادامه حرکت گرفته شد .چون وقت کافی داشتیم تصمیم گرفتیم آبشارهای سمت راست منطقه را نیز ببینیم و لذا مسیر گروه به سمت ارتفاعات سمت راست تغییر داده شد.

در مسیر به چهار دیواری با دیواره سنگ چین برخورد نمودیم که با انبوه برگهای خشک شده ریواس مزین شده بود و برایمان جالب بود که توقف نموده و در آن چند عکس به یادگار گرفتیم.

پس از به حرکت در ارتفاع ادامه داده و همچنان حضور خود در این طبیعت زیبا را ثبت می نمودیم.

سرانجام در ساعت ۱۴ آوای گوش نواز آبشار را از پشت تپه ای شنیدیم و با شتاب خود را به تماشای دره ای که در دیواره آن چشمه ها جاری ‌ شده و در بستر آن جریان آب خروشان می تاخت و این جریان خروشان در پایین‌دست در هیبت آبشاری زیبا فرو می ریخت رساندیم وهمزمان با تماشای این همه زیبایی، لحظات بیاد ماندنی حضور در این مکان جادویی را به مدد دوربین قدرتمند گوشی‌های تلفن همراه ثبت نمودیم .

در نهایت ساعت ۱۴.۲۰ دقیقه علیرغم میل باطنی و به دلیل احتمال شدت یافتن بارندگی عزم بازگشت نموده و راه خود را در پایین دست و بین باغها ادامه دادیم و در ساعت ۱۵.۳۰ ریشه های گسترده بالای سطح زمین یک درخت تنومند که حکایت از جدال بی پایان درخت با فرسایش خاک داشت نظر سر گروه را به خود جلب کرد و دستمایه ای برای گرفتن عکس و ثبت لحظاتی دیگر از این سفر هیجان انگیز شد .

سرانجام در ساعت ۱۶ به مبدا صعود یعنی روستای ایگل رسیدیم و اين برنامه پر از نشاط و شادابی به پایان رسید و با کوله باری از خاطرات شیرین راه تهران را در پیش گرفتیم.