آبشار حقیقت - قله واریش و وردیج - آبشار تهران 95.8.28

گزارش : محمود غرات

به نام خداوند بخشنده و مهربان

صعود به قله واریش و وردیج
ساعت 5 صبح، مطابق برنامه جلوی فرهنگسرای بهمن به همراه دوستان عزیز، سوار مینی ‏بوس شدیم و به سمت جاده امامزاده داوود حرکت کردیم. سایر دوستان هم در طی مسیر به ما ملحق شدند.

ساعت 6  در ابتدای جاده کن-سولقان صعود را در حالی که هوا همچنان تاریک بود از آبشار حقیقت آغاز کردیم.
هوا مطبوع و ابری بود و نسیم ملایمی هم می‏وزید. در ابتدای مسیر تونل‏های نیمه کاره جاده تهران شمال قرار دارد که گروه کوهنوردی ما هر بار در هنگام عبور از این محل در دهانه تونل عکس یادگاری می‏گیرد، اینبار هم از این سنت دیرین پیروی کرده و چند عکس خاطره ‏انگیز انداختیم. البته محل نسبت به گذشته کاملا متفاوت شده و کارگاه فعال بوده و کارگران در حال شروع کار بودند.

در ادامه به صلاحدید استاد تاجبخش مسیر را از کف دره هجده بهشت ادامه دادیم. دره چهره پاییزی و زیبایی به خود گرفته و رنگارنگی درختان بسیار چشم‏نواز بود.

برگهای درختان کف دره را پوشانده و صدای زیبای خش خش برگها گوش را نوازش می‏داد. علاوه بر این درختان میوه مانند ازگیل و خرمالو و سماق و زرشک و گردو هم فراوان بودند و دوستان عزیز هم با نوبری از این میوه های  پاییزی از خود پذیرایی کردند.

ساعت7.30 صبح کنار چشمه و آبشار کوچکی که پاتوق همیشگی ما محسوب میشود ، برای صرف صبحانه توقف کردیم. پس از حدود نیم ساعت، حرکت را در داخل دره به سمت قله واریش ادامه دادیم.

با استراحتهای گروه حرکت را تا نزدیکی قله واریش ادامه دادیم تا بالاخره ساعت 12 که استاد دستور بازگشت دادند و با حرکت بر روی خط الراس مسیر متفاوتی را برای بازگشت بطرف آبشار تهران انتخاب کردند، با حرکت در این مسیر موفق به زیارت قله وردیج شدیم.

ساعت14.30 برای صرف ناهار روی خط الراس در محلی محصور توقف کردیم (به علت وزش باد سرد و نسبتا شدید، این جا مکان مناسبی برای استراحت و ناهار بود)

پس از نیم ساعت توقف برای ناهار و استراحت مسیر بازگشت را ادامه دادیم. در پایان مسیر از آبشار تهران  و عبور از پارک زیبای آبشار تهران در پارکینگ شماره 5 ، سوار مینی بوس شدیم و به خانه بازگشتیم.