گلاب دره - پیازچال - دارآباد 95.5.29

امشب کنار پنجره بیدار مانده ‏ام،

دانم که بامداد،

امروز دیگری را با خود می‏آورد،

تا من دوباره آن را بسپارمش به باد!

فریدون مشیری

صبح روز آخرین جمعه‏  مرداد ماه ساعت 5، طبق برنامه جلوی فرهنگسرای بهمن به همراه همنوردان عزیز، سوار مینی بوس شدیم. درطول مسیر هم چند نفر از دوستان به ما ملحق شدند.

ساعت 5.45 صبح به گلابدره رسیدیم و از مسیر زیبا و سرسبز باغ آموزش و پرورش برنامه‏ را آغاز کردیم.

هوا بسیار عالی و خنک بود و حس و حال شهریور را داشت. با عبور از بیراهه های مخصوص حاج آقا مسیر را به سوی برجک کلکچال ادامه دادیم.

حدود ساعت 8.30 به برجک رسیدیم و برای صرف صبحانه توقفی کوتاه کردیم.

سپس در ادامه به سمت گردنه کلکچال به راه افتادیم و با مکثی کوتاه مسیر را بطرف دره پیازچال ادامه دادیم.

به دره‏‏ زیبای پیازچال رسیدیم ، جوی آبی در کف دره جاری بود که از چشمه پیاز چال سرچشمه می‏گرفت. پوشش گیاهی سبز و زرد و گلها و گیاهان زیبای اطراف دره بسیار چشم ‏نواز بودند. در کنار قطعه زمینی سرسبز که در اطراف دره وجود دارد و همیشه تعدادی مادیان زیبا در آنجا مشغول چرا هستند، همراه با دوستان تعدادی عکس انداختیم.

حدود نیم ساعت برای استراحت و خوردن میوه در کنار چشمه پیازچال توقف کردیم. در جنوب چشمه پیازچال، قله‏ های 1و 2 کلکچال و در شمال، قله ‏های پیازچال و لزون شرقی و غربی و خط ‏الراسی که به قله توچال منتهی می‏شود، قابل مشاهده هستند.

پس از کمی استراحت در ساعت 12 از مسیر زیبای کوهپایه ‏ای کلکچال به سمت دارآباد ، برگشت را آغاز کردیم.

مسیر دارآباد دشتی زیبا با گیاهان متنوع است که منظره ه‏ای چشم نواز دارد.

بعد از عبور از دشت فرود را در دره ادامه دادیم و به باغچه خلیل رسیدیم، این باغچه با درختان قدیمی و سرسبز، محیطی خنک و با صفا برای استراحت کوهنوردان می‏باشد که به همت مردی مهربان و سخت‏کوش، سالها پیش با پشتکار فراوان ساخته شده است، روحشان شاد!

ناهار را در باغچه خلیل صرف کردیم و بعد از یک ساعت استراحت، از مسیر کنار رودخانه حرکت را ادامه دادیم. در مسیر برکه‏ های آبی وجود دارند که به هفت‏ حوض معروف هستند و بسیار زیبا ولی در این فصل کم آب بودند.

با فرود از صخره ها و عبور از مقابل آبشار چال مگس دارآباد  که کاملن خشک شده بود ، به پارکینگ دارآباد رسیدیم

پس از سپری کردن یک روز لذت بخش با دوستان، در ساعت 18.40 سوار مینی‏‏ بوس شدیم و به سوی خانه حرکت کردیم.

در برنامه امروز جای دوست عزیزمان آقا پوریای هنرمند بسیار خالی بود، و افتخار همنوردی با برادران عزیز کلایی در این سفر نصیبمان شد.