روستای کلوان - قله کهار 95.5.1

گزارش: آتیه

و بالاخره کهار هم ما را طلبید....heartcheekyheart

عرض شود خدمت شما که ...

برنامه ناز و کهار از اولش برای ما ناز داشت...هر بار که قصدش را می کردیم مشکلی پیش می آمد و نقشه مان نقش بر آب و برنامه مان کنسل ...حتی تیرماه   92 برنامه را ردیف کردیم و  صبح روز موعود ، با کمال ناباوری، با هوای طوفانی و بارش شدید تابستانی surpriseدر جاده چالوس غافلگیر شدیم و دقیقه 90 سر ماشین را بسوی کلون بستک گردانیدیم که منطقه امن تر و در دسترس تری بود.

خلاصه که ...این بار عزم مان را جزم نمودیم که به هر شکل ، کامی از کهار بستانیم.

و این گونه شد که بالاخره اول مرداد در روزی بسیار گرم و به امید هوایی خنک راهی جاده چالوس شدیم .

برای دیدار از این قله  زیبا در منطقه آسارا از جاده کرج به چالوس با پشت سر گذاشتن ۲۵ کیلومتر از کرج پس از عبور از روستای پل خواب، یک جاده فرعی اسفالته در سمت چپ از جاده اصلی چالوس جدا می شود که پس از طی کمتر از ده کیلومتر به ده کلوان می رسد.

در مسیر رسیدن به کلوان چند روستای دیگر به نامهای کلها و آیگان قرار دارد. روستای کلوان با مناظری زیبا و دلنشین در میان دره ای واقع شده است که دو طرف آن یال بلند کهار در راست و یال طناز ناز در چپ آن قرار گرفته است. سپیدی برف در دوردستها در یال و قله ناز، چشم نواز است.

بین راه دیدم که خوشبختانه سد کرج پرآب بود...و پل خواب هم پر از چادرهای رنگارنگ ملت همیشه در صحنه _ همیشه در خواب...cool

بعد از پل خواب اولین فرعی سمت چپ ، تابلوی آیگان را یافتیم و پیش بسوی ده کلوان که می دانستم آخرین روستاست و در میان دره ای واقع شده با دو یال ناز و کهار در دو طرف ...

با کمی پرس و جو از محلی ها بالاخره روستای کلوان را یافتیم و استارت برنامه در ساعت 7 صبح از ارتفاع 2130 متر زده شد...

کلوان روستای ییلاقی نشین دنج و خوش آب و هوایی است که  با هوایی خنک و بهاری اول صبحی حسابی کیفورمان کرد و خواب از سرمان پراند...

مسیر کوه پیمایی در ابتدای ده مشخص است وعاشقان همه راهی...

ما هم بسم الله را گفتیم و راهی شدیم... مسیر حرکت در واقع پاکوب مشخص بر روی یالهای فرعی ست که پس از رسیدن به پناهگاه ادامه یافته ، به یال انتهایی و خط الراس اصلی قله میرسد ...

بهرحال پس از 3 ساعت حرکت در این مسیر و در حالی که گرمای هوا آزار دهنده شده بود به جان پناه کهار با ارتفاع 3160 متر رسیدیم و سور و سات صبحانه را برقرار نمودیم.

پس از صبحانه ،،،

از چشمه کنار جان پناه آب بر میداریم و ادامه حرکت...

ارتفاع گرفته ایم و خوشبختانه روی یال هستیم و هوا هم خنک ودامنه ها پوشیده از گل و گیاه...و جمعیت کوهنوردان مسیر هم  بیشمار ...و گپ و گفتهای حاجی لیدر آنقدری جالب و جذاب هست که مکثی بیابیم و من که دیشب هییییییییییچ نخوابیده ام ، نفسی تازه کنم و جانی بگیرم...angel

و بالاخره با 3 ساعت حرکت از پناهگاه و  پس از عبور از دشتی مزین به ته مانده برف زمستانی ، راس ساعت 14 به قله میرسیم.... ارتفاع 4020 متر ... و دیداری دورادور از قله های اطراف و  آزاد کوه ، شاهزاده گردن کج  محبوب من که در غبار فرو رفتهheartbroken heartheart

با نیم ساعت استراحت بر روی قله ناگزیریم به فرود ...مسیر بازگشت همان است که رفته ایم...فرودی طولانی و خاطره انگیز از کهار ، یک چهار هزاری جوندار... که به ناهاری دیر هنگام در آخرین باغ روستا ختم میشود  ...

و بالاخره با عملیات تعقیب و جستجوی راننده نوسفرمان برنامه به خوبی و خوشی و با کلی تجربیات تازه به پایان میرسد.

نکته :

به یاد داشته باشید آنتن دهی ابرانسل در منطقه ، کاملن صفر است...در صورت نیاز به هماهنگی با دوستان و مخصوصن راننده ، نیاز به خط همراه اول خواهید داشت...فراموش نکنید...بسیار حیاتی ستcoolindecisioncool