قله بند عیش 94.10.11

عکاس : آقای کشانی

همنوردان : شش نفر

گزارش : نادر رضایی

برای صعود به قله بند عیش از مسیرهای متفاوت  میتوان صعود کرد . همچون دره سولقان ،دره حصارک ، دره دوچناران .

دریک جمعه زمستانی  ساعت ۶صبح سوار مینی بوس شدیم وبسمت شمال غرب تهران حرکت کردیم .

مسیر صعود از پارک کوهسار انتخاب شده بود. پس از آماده شدن ساعت ۷ صبح صعود شروع شد،  استاد تاجبخش مثل همیشه با سر قدمهای کوتاه وآرام جهت گرم شدن بدن گروه ادامه حرکت دادند . کم کم سرعت حرکت بیشتر شد و گاهی از بیراهه ها صورت می گرفت.

حدود ساعت ۹ صبح جهت صرف صبحانه در منطقه ای مسطح توقف کردیم . ساعت۹/۵ مجددا بسمت قله حرکت کردیم ، شیب صعود تند بود ولی هوا بسیار خوب وآفتابی بود، خوشبختانه از آلودگی هم خبری نبود .

درادامه مسیر صعود از یال اصلی و با تراورس به سمت شرق ، باتوقف کوتاهی در زیر قله جهت استراحت وصرف میوه سرانجام ساعت 12 ظهر به قله رسیدیم ، پس از گرفتن عکس ، یکی از همنوردان قدیمی وعکاس گروه بنام آقای کشاورز را هم دیدیم که عکسهای ایشان هم جلوه بیشتری به عکسهایمان داد.

به اتفاق آقای کشاورز از قله سرازیر شدیم. شن اسکی طولانی وجالبی همه راشارژ کرد  و ما را به کنار چشمه درک حصارک رساند.

ساعت ۲/۵ پس از صرف ناهار حرکت در دره زیبای حصارک را که کاملا چهره ای زمستانی داشت  ادامه داده و ساعت 5 بعدازظهر برنامه را در ترمینال اتوبوسرانی یادگار خاتمه دادیم.