سعادت آباد – قله چین کلاغ – فرحزاد 94.9.20

عکاس : مجید کشانی

همنوردان : 9 نفر

گزارش : نادر رضایی

ارتفاع قله 2810 متر می باشد. قله چین کلاغ از قله‌های جنوبی البرز جنوبی در نزدیکی تهران است.

این کوه از شمال به یونجه‏ زار و از غرب به کوه‌های امام زاده داوود و از شرق به کوه‌های درکه و از جنوب به منطقه سعادت آباد و فرحزاد محدود می‌شود.

با سلام...

حرکت ساعت 6 صبح از مقابل فرهنگسرای بهمن انجام شد و ساعت 7 صبح از سعادت آباد شروع به صعود کردیم.

بعلت بارندگیهای 2 روز قبل هوا بسیار سرد بود .داخل دره سعادت آباد برف و یخ حرکتمان را کمی کند کرد.سرانجام ساعت 8 صبح به محل جان پناه کلبه سنگی داخل دره رسیدیم.بدون شک مخصوصا در زمستان بهترین محل جهت صرف صبحانه همین کلبه دست ساز است.

پس از صرف صبحانه ساعت 8.30 بطرف قله حرکت کردیم.

بعد از کلبه چشمه ای با آب همیشگی ست . پس از برداشت آب به سمت قله راهی شدیم.روی یال اصلی از مناظر بی نظیر طبیعت مدهوش شده بودیم. ساعت 10 صبح  به قله چین کلاغ رسیدیم.

سوز و سرما بیداد می کرد.با توقف کوتاهی به سمت گردنه کارا و از آنجا به طرف دره فرحزاد  ادامه دادیم.

ساعت 12.30 به یونجه زار در جاده قدیمی امامزاده داوود رسیدیم و پس از صرف ناهار ساعت 13.30 به سمت فرحزاد حرکت کردیم.

هرچه در مسیر پیش می رفتیم مقدار برف و یخ هم کمتر میشد ولی دره فرحزاد همچنان سوز زمستانی اش را داشت.

سرانجام ساعت 16 به محله فرحزاد رسیدیم . مینی بوس سر اتوبان یادگار امام منتظر بود.همگی شاد و سرحال سوار شدیم و به سمت جنوب تهران بزرگ حرکت کردیم.