ده کشار – قله واریش 94.9.6

نمی‏ایستم از حرکت،

تا باران مهربانیت نایستد،

سپاس از آن توست.

با توجه به آلودگی هوای تهران آخرین ماه پاییزی را با صعود به قله‏ زیبای واریش از مسیر کن سولقان - ده کشار آغاز نمودیم. کوهپیمایی در فصل پاییز لذت خاصی دارد، چرا که نقاش طبیعت زیباترین رنگها را در آن به کار برده و مناظر کوهستان و طبیعت بسیار بدیع می‏شوند.

مطابق برنامه، صبح جمعه ساعت 5:30  همراه با دوستان جلوی فرهنگسرای بهمن سوار مینی‏ بوس شده و به سمت جاده کن و سولقان حرکت کردیم.  مقصد روستای کشار بود. بعد از رسیدن به روستای کشار در ساعت 6.45 صبح کوهپیمایی را آغاز کردیم.

هوا کمی سرد و آفتابی و مسیر زیبا  و پوشیده از برگهای رنگارنگ پاییزی بود. پس از حدود 1 ساعت و نیم راهپیمایی، ساعت 8.15 در محلی زیبا و دلپذیر، زیر درختان سر به فلک کشیده برای صرف صبحانه توقف کردیم.

دوستان عزیز هم لطف کرده و آتش کوچکی برای دم کردن چای دودی روشن کردند.

بعد از صبحانه در ساعت 9 حرکت را مستقیما بطرف یال و از روی یال به سوی قله ادامه دادیم. هوا بسیار عالی بود ولی متاسفانه از آن بالا تهران در دود محو بود و آلودگی تا کمر کوه امتداد داشت.

مسیر انتخابی حاج آقا برای صعود به قله مثل همیشه عالی و هوشمندانه بود و لذت کوهپیمایی را دوچندان می‏کرد.

ساعت 11.10  به قله واریش 2 رسیدیم. قله‏ های اطراف شامل بند عیش، پلنگ‏چال، پهنه حصار، چین کلاغ، بازارک، شاه نشین و لوارک می‏باشند.

همگی سرحال و پرانرژی بودیم.  پس از استراحتی کوتاه در قله و گرفتن چند عکس، مسیر بازگشت را روی خط الراس و بطرف دره‏ هجده بهشت آغاز کردیم.

دره‏ هجده بهشت بسیار زیبا است و با بارندگیهای اخیر رودخانه‏ خشک آن دوباره جاری شده است.

ساعت 14.30  برای ناهار در کنار چشمه ابتدای دره و آبشار حقیقت توقف کردیم.

هوا بسیار عالی و دلپذیر بود. بعد از 1 ساعت استراحت و گپ زدن با دوستان، بازگشت را در مسیر رودخانه ادامه دادیم. در این مسیر باغهای زیبای فندق، بادام، زرشک و سماق چشم نوازی می‏کردند.

ساعت 4.45 عصر در ابتدای جاده کن و سولقان در محل تونل آزاد راه تهران - شمال سوار مینی‏ بوس شده و به خانه بازگشتیم.